wtorek, 2 września 2014

Tahereh Mafi - Dotyk Julii

Wyobraź sobie, że jesteś zamknięty przez wiele wiele wiele dni. Odcięty od świata. A tylko dlatego, że jesteś niebezpieczny dla ludzi. Twój dotyk zabija.
Tak jak dotyk Julii, który jest niebezpieczny. No cóż... ale to nie powód aby nasza kochana Julia się nad sobą użalała, co niestety jest przez całą książkę (a nawet drugi tom).
Ale to, ze Julia jest taka... głupiutka? trochę irytująca? a może nawet bardzo? to nie świadczy, że książka jest do dupy. Ależ nie! Ja tę książkę uwielbiam i się cieszę, ze sięgnęłam po nią i po dalsze tomy.
Poza Julią mamy sporo fajnych postaci. Kenji, James, Adam i moja ukochana postać, którą faworyzuję od samego początku, Warner. Poznajemy go jako naprawdę psychicznego gościa, który chce wykorzystać Julię do swoich celów. Szczerze? ja bym mu sie oddała od razu <3
Warner to chyba moja taka druga postać, którą kocham na zabój. (a pierwszą jest Fred z HP)

Tahereh Mafi przedstawiła straszny świat w którym żyła Julia. Świat, którym rządził Komitet Odnowy. Obiecał dać "nowy świat" ludziom, a otrzymali biedę i śmierć.
Naprawdę w przeżerających warunkach żyli. Julia moim zdaniem miała lepiej od tych ludzi, nawet jeśli w tym psychiatryku czy co to było, warunki były p r z e r a ż a j ą c e.

Książkę bardzo szybko przeczytałam. Tahereh pisze naprawdę cudownie. Strasznie mi się podoba jej styl pisania. Sprawia, że lekko się czyta i naprawdę szybko! Mam wrażenie, że na pewno kiedyś znów sięgnę po tę serię. Jedna z fajnych serii jakie czytałam, choć..... zbyt dużo ich nie było XDDD (taki mały szczegół)





tłumaczenie: Małgorzata Kafel
tytuł oryginału: Shatter Me
wydawnictwo: Moondrive (Otwarte) 
data wydania: 25 czerwca 2012


liczba stron: 336
moja ocena: 8/10

Wyzwanie: Historia z trupem

5 komentarzy:

  1. Dla mnie ta książka nie była aż taka dobra. Zapraszam do mnie na porównanie opinii:
    http://przezpiekneokulary.blogspot.com/2014/02/dotyk-julii-tahereh-mafi.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu każdy lubi co innego :D
      Na pewno się pojawię i przeczytam ^^

      Usuń
  2. Super post, świetnie promujesz książki ;)

    Co powiesz na wzajemną obserwację???
    Zapraszam do mnie na NOWY OUTFIT
    http://fashionbyaleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Jestem za :D zaraz wejdę i zaobserwuję ^^

      Usuń
  3. książki są świetną odskocznią od świata,a juz dzisiaj wiem co zabiorę ze soba na urlop ;))
    klauditte.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń